צרכנות נבונה בבחירת ביטוח לרכב.

המודעות לצרכנות נבונה מקובלת במדינות רבות בהם הכסף ובעלי ההון מנתבים את כוחות השוק. הצרכנים מנסים בכל כוחם לערוך בדיקות סריקות וחיפושים אחר הדיל הטוב ביותר עבורם זאת משום שהם יודעים שעל אותו שירות או אותו מוצר הם יוכלו להשיג הפרשי מחירים גבוהים במיוחד ללא כל סיבה וכך למעשה יוכלו חסוך אלפי שקלים ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים בשנה. למיעוטי יכולת כל סכום הרי הוא בעל ערך רב אשר על כן תרבות הצריכה המודרנית מנותבת לאלו בעלי האמצעים שלא מנידים עפעף אל עבר תגיות המחיר מול אלו שמגיעים עם מחשבון מדעי לעשות קניות לסופר.
המודעות לצרכנות נבונה התפתחה התפתחות אדירה אודות למידע הנפוץ ברשת האינטרנט המאפשרת בדיקה מדוקדקת של הפרשי מחירים בין מוצר למוצר או בין שירות לשירות. כיום אף ניתן למצוא אתרים המספקים שירות זה, כלומר על ידי בחירת מוצר או שירות כמו בדיקה לכרטיס טיסה אל עבר חופשות סקי או לוח הופעות, ואטרקציות שונות. כיום ניתן למצוא אתרים שיעשו ביננו את השוואה בין החברות שמספקות למשל חופשות סקי או המוצרים בלחיצת כפתור יותר פשוט מזה כבר לא יכול להיות.
אחד מהתחומים שבהם פער המחירים הוא עצום ביותר בארץ הוא ביטוחי הרכב. לא מעט מאיתנו שומעים לפרקים כיצד חברת ביטוח אחת לוקחת סכום מסוים בעוד שלחברי הטוב מעבודה על אותו שירות בדיוק לוקחת חברת הביטוח שלו סכום הקטן בכ 30% אחוז. פערי המחירים גורמים בלבול רב בקרב רבים ממחזיקי הרכב.
מצד אחד

tags